About Me

This is my first time to post in my blog. Well, I want to introduce my self. My name is Rika Afritasari. Now, i am magister student in chemistry education, Mathematics and Natural Science Faculty at Universitas Negeri Jakarta, Indonesia. I am finished my bachelor degree at the same university for 4 years. My research is about chemical literacy on quantitatif basic. There's many knowledge that I want to explore, especially in sains education. Because of that, in this blog I will share some of my study experience and my tasks in bachelor or master degree. Hopefully it will be useful and some reference for you all that need it :)

Ini pertama kalinya saya memposting di blog. Perkenalkan, nama saya Rika Afritasari. Saat ini saya sedang melanjutkan studi master bidang pendidikan kimia, fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam di Universitas Negeri Jakarta. Saat ini saya masih semester 1. Sebelumnya saya telah menempuh studi di kampus yang sama selama empat tahun. Saya angkatan 2012. Fokus penelitian S1 saya adalah literasi kimia dengan basis kuantitatif. Masih banyak ilmu yang saya ingin gali, terutama di bidang pendidikan. Oleh karena itu, di blog ini saya akan sampaikan beberapa hasil studi saya dan tugas-tugas yang pernah saya kerjakan selama kuliah di S1 maupun S2. Semoga bisa menjadi referensi bagi semua yang membutuhkan :) 

Salam semangat!

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Review Buku How The Brain Learn

Learning Chemistry In Home (Why Not?)